Zarządzanie kosztami w SEM/SEO

Podstawowym celem każdej agencji interaktywnej, która zostaje zatrudniona do promowania klienta, jest nie windowanie jego strony w wynikach wyszukiwania dla różnych fraz, ale maksymalizowanie zysków takiej firmy. Nawet nie przychodów, a zysków. Różnica w podejściu jest tu gigantyczna i warto jest nawiązywać współpracę z agencjami interaktywnymi, które rozumieją, że pozycjonowanie stron internetowych jest środkiem do celu, a nie celem samym w sobie.

Czynniki wpływające na koszty pozycjonowania

Zysk to przychód pomniejszony o koszty działalności, więc jeśli rozważamy pozycjonowanie stron WWW w Poznaniu, skupiać musimy się przede wszystkim na:

Ilość fraz

Oczywistym jest, że pozycjonując stronę internetową dla wielu fraz równocześnie koszt całego przedsięwzięcia bardzo wzrośnie. Jeśli sklep internetowy, który ma być promowany, posiada ogromny katalog produktów, pozycjonowanie pod każdy z takich produktów, a nawet pod każdą kategorię produktów może nie mieć większego sensu praktyczne.

Dobór fraz

Pozycjonując stronę WWW w Poznaniu trzeba pamiętać, że Poznań posiada wiele firm i część z nich może pozycjonować podobne treści. Konieczne jest zbadanie rynku w Poznaniu, ponieważ bez określenia, które frazy są już mocno obłożone i oznaczają konieczność wykorzystania większych środków dla osiągnięcia chociażby niewielkich rezultatów. Trzeba wiedzieć, które bitwy wybierać. Bardzo często można znaleźć frazy, które wygrywa się minimalnym nakładem środków i nawet jeśli nie przynoszą dużych zysków, korzyść per saldo jest satysfakcjonująca.

Zasięg pozycjonowania

Chodzi tutaj głównie o pozycjonowanie lokalne, które w Poznaniu ma znaczenie dla działalności, której odbiorcy będą przede wszystkim lokalni. Takie pozycjonowanie jest czasami nawet pięciokrotnie bardziej efektywne, ale jeśli promowana działalność to wysyłkowy sklep internetowy, dla którego lokalizacja nie ma znaczenia, taka forma promocji drastycznie zmniejszy potencjalną grupę klientów.

Pozycja docelowa

Walka o pierwsze miejsce na liście wyników jest zawsze możliwa, ale bardzo często nieopłacalna. Zazwyczaj uzyskanie wysokiego miejsca dla popularnych fraz i walka o szczyt tylko dla fraz pobocznych jest rozwiązaniem zdecydowanie bardziej zyskownym dla przedsiębiorstwa.